ДЕНЬ 1. «ДЗВОНИ
ПРИРОДИ Я ЧУЮ ЗВІДУСІЛЬ».
МУЗКЕРІВНИК: Добрий день, усім гостям у залі!
Так приємно нам зустрітись знову.
Хоч на дворі осінь вже настала,
Та не треба сумувать нікому.
Вже не світить сонечко нам ясно,
Бо у вирій відлетіло літо.
Але осінь – теж пора прекрасна
І сьогодні вас вітають діти!
*Діти виконують співаночку «Добрий день», сл. і
муз. Т. Вовк.
МУЗКЕРІВНИК:
Настала осінь в Україні,
Пливуть по небу
хмари сині,
Земля, напоєна
дощами,
Укрилась
диво-килимами.
Крокує осінь нашим
краєм,
Про неї вірші
прочитаєм.
1 ДИТИНА: Нині
осінь нас чарує – неповторна, чарівна,
Різні барви нам дарує і дивує нас вона.
Виглядає так казково восени і парк, і гай,
Розмаїттям кольоровим прикрашає осінь край!
2 ДИТИНА: Непомітно
з’явилася осінь – день коротшим стає щодоби.
Глянь, берізки – уже златокосі і в дубів
багряніють чуби.
Вже у теплі краї відлетіли сонцелюби –
дзвінкі журавлі,
Не страшні їм тепер заметілі на далекій
південній землі.
3 ДИТИНА: Покрились
золотом ліси, трава пожухла і зів’яла.
Такої дивної краси я навесні не зустрічала.
Такого й влітку не було, хоч колосилося
колосся,
Це чудо статися могло лише коли поблизу
Осінь.
*Діти старшої групи виконують пісню «Осінь, здрастуй!»,
сл. і муз. В. Кондратюк.
МУЗКЕРІВНИК: Осінні
пахмурні дні часто супроводжуються дощами.
Сіре важке небо сумно плаче за
літнім лагідним сонцем. Дощ дрібно сіє свої срібні краплинки, що
танцюють блюз. Вологою перенасичене повітря і земля.
Пожовклі трави низько нахилилися від важких крапель дощу. Він
вистукує свої мелодії на нашому підвіконні, на даху. І тоді ми цілий
день слухаємо цю музику осені.
*Діти середньої групи виконують пісню «Осінь», сл.
і муз. І. Корнійчук.
МУУЗКЕРІВНИК: А ось
діти старшої групи почули іншу мелодію осіннього дощу.
*Діти старшої групи виконують пісню «Дощик», сл. і
муз. А. Шолудько.
МУЗКЕРІВНИК: Ось і
дощ пішов жаданий, квіти п’ють його старанно.
Для осінньої краси
треба свіжої роси.
Подивись в осінній
гай – скільки квітів розквітає.
Чуєш шепіт
хризантеми, наче музику легку?
І повірте,
недаремно, ходить осінь по садку!
*Дівчинка старшої групи виконує пісню «Хризантеми»,
сл. і муз. Т. Бундєєвої.
МУЗКЕРІВНИК: Тільки восени ми можемо
спостерігати за таким явищем природи, як листопад. І найбільше вражає кленове листя. Вони, як своєрідні картинки невідомого художника-мрійника. Я
люблю осіннього дня зупинитися біля клена і довго дивитися
вгору. Я мрію вловити ту мить, коли листочок відривається від
гілочки. І ось ніби вчувається: «Дзень!», це ще один листочок полетів
вниз. І ця ніжна ме-
лодія мені особливо до душі, хочеться слухати
її безперервно.
*Діти середньої групи виконують пісню «Листочки»,
сл. і муз. В. Дяченко.
МУЗКЕРІВНИК:
Подивіться, скільки різнокольорового листя насипало в нашій залі. А давайте їх
позбираємо і зробимо осінні букетики.
*Діти молодшої групи виконують пісню-танок «Осінні
букетики», сл. і муз. Г. Санченко.
МУЗКЕРІВНИК: Але не
тільки в піснях можна почути музику осіннього листя. Поети у своїх віршах
теж чули цю мелодію.
1 ДИТИНА: Гаї
шумлять – я слухаю, хмарки біжать – милуюся.
Чого душі так весело? Чому співати хочеться?
Щось мріє гай над річкою, вже сутінки
спускаються.
Горить-тремтить ріка, як музика. А може це
вчувається?
2 ДИТИНА: Від вітру
коливаються пожовклі дерева,
А листя з них зривається і пісеньку співа:
–
Веселі танцюристи ми, кружляєм в висоті,
Листки, листочки, листики, червоні й золоті!
3 ДИТИНА: Як
вдягнете убрання те, червоне й золоте,
Легкі та вільні станете і теж полетите!
Злітає листя зливою і падає німе…
Вітрець пісні наспівує, а сам все дужче дме!
МУЗКЕРІВНИК: Ось і
закінчується наша перша зустріч в музичній вітальні. Я
гадаю, ми зуміли
почути й передати через спів музику осінньої
природи. А вона дуже
різна. Музика дощу дуже відрізняється від музики листя та
квітів. Тому, як будете сьогодні йти додому, прислухайтесь до
природи. Яку мелодію ви почуєте? А поки я з вами прощаюсь, до
наступної зустрічі в музичній вітальні.
ДЕНЬ 2. «ПРО ЩО І ЯК
ГОВОРЯТЬ
МУЗИЧНІ ІНСТРУМЕНТИ»
Звучить тиха музика. Діти
заходять до зали і сідають на стільчики.
МУЗКЕРІВНИК:
Прислухайтесь, яка чарівна музика звучить. Музична вітальня знов відчинила перед вами
свої двері і запрошує вас на зустріч з музикою.
Сідайте, діти, на місця, відкрийте музиці
серця.
Й вона, мов сонечко, засяє, у танці гарнім
закружляє.
І звеселить, і полікує, й чарівну казку
подарує.
Діти, а хто з вас
знає, де живе музика?.. Справді, музика завжди поряд з нами, живе в
серці кожної людини. І у ваших маленьких
серцях також. А
тепер уявіть, що сталося б, якби у світі зникла музика. Не співали б
пташки, не шаруділо б листя під ногами, дощик не
стукав по даху, настала
б цілковита тиша. Чи хотіли б ви такого?. То навіщо потрібна
музика?... Справді, якщо послухати гарну мело-
дію, чи заспівати
веселу пісню, на душі стає легко й радісно. Діти, сьогодні Фея Музики
приготувала для нас чудовий подарунок – му-
зичну казку. Ви
любите казки?... Але вона мені не встигла сказати, яка це буде казочка.
Що ж нам робити?
ФЕЯ МУЗИКИ: (голос звучить у запису) Не сумуйте,
хлопчики й дівчатка. Я – Фея Музики і я дуже
рада, що ви завітали до моєї музичної вітальні. А
щоб дізнатися, яку
казку я для вас підготувала, треба пройти музичною стежинкою і на
своєму шляху розв’язати завдання, які я приго-
тувала для вас.
МУЗКЕРІВНИК: Ну,
що, спробуємо? Тоді ставайте на музичну стежинку і вирушаємо в путь. А стежинка
називається «Високо – низько». (Діти під
музику, яка звучить низько, йдуть маршовим
кроком, під музику,
яка звучить високо, йдуть навшпиньки).
*Діти підходять до куба, на якому сидять Колобок та
Курочка Ряба.
МУЗКЕРІВНИК: Діти,
подивіться. Хто зустрівся нам на шляху?... Мабуть, це герої казки, яку
підготувала для нас Фея Музики. Але ж вона казала, що
казка буде музичною,
тому нам ще потрібні музичні інструменти. Тож знов на музичну
стежинку ставайте, наступне завдання «Голосно – тихо»
виконуйте. (Діти стають парами, коли
музика звучить
голосно
– йдуть по стежці, коли музика звучить тихо – кружляють в
парі).
*Діти підходять до столика, на якому стоять пляшки й
різне насіння.
МУЗКЕРІВНИК: Фея Музики
підготувала для нас ось яке завдання. Нам потрібно зробити інструменти
власноруч. Подивіться, в нас є гарні пляшечки,
а ще що ви тут
бачите?... Так, це все дари осені – жолуді, кукурудза, квасоля. Зараз ми
візьмемо пляшечки, відкриємо їх і складемо у середину дари осені.
Тільки домовимось, що в кожну пляшечку будемо
насипати один вид
зерна. І ми з вами подивимося, що з цього вийде. Молодці! У кожного з
вас вийшов чудовий інструмент і в кожного
з них різний звук.
Давайте по черзі пограємо і послухаємо, на що схожий кожен звук… А
давайте придумаємо свої назви для цих
чудових
інструментів… Які цікаві назви. А зараз спробуємо всі разом
заграти на наших саморобних інструментах під веселу музику.
*Діти грають в оркестрі під мелодію «Ой, лопнув обруч».
МУЗКЕРІВНИК: Добре
в нас вийшло, але для музичної казки нам потрібні ще інструменти. Ходімо їх
шукати. Залишимо наші інструменти на столику, а
самі станемо на
музичну стежинку і виконаємо наступне завдання – «Швидко – повільно».
(Якщо звучить повільна музика – діти
йдуть
спокійним
кроком, якщо звучить швидка музика – крок дріботушки).
*Діти підходять до столу, на якому лежать музичні
інструменти, вкриті жовтою тканиною і листрчками.
МУЗКЕРІВНИК: Осінь
все довкола притрусила листям. Цікаво, а що сховано під цими листочками?... Ой, а тут загадки. Якщо ми їх відгадаємо, то
дізна-
їмося, що ж сховано
тут.
Барабан
мені за брата, в танці я люблю кружляти.
Відбиваю
ритм, дзвеню і красиво бубоню.
(Бубон)
За обідом
суп їдять, до вечора заговорять.
Дерев’яні
ці дівчата, знають їх усі малята.
Пограємо і
ми трошки на гарних яскравих…
(Ложках)
Ще недавно
бузиною я росла попід горою.
Відрізали
гілочку, зробили з неї…
(Сопілочку)
МУЗКЕРІВНИК:
Загадки відгадали. Музичні інструменти в нас є, герої казки є, тож можна розповідати
казку. (Розповідає казку «Курочка Ряба»).
А
тепер допоможіть і
ви мені розказати казку «Колобок»…
ФЕЯ МУЗИКИ: (голос у запису) Любі діти, я
сподіваюся, що сьогоднішня зустріч у музичній вітальні
подарувала вам гарний настрій, а у ваших душах
оселилася злагода та
доброта. Я не прощаюся з вами, до нових зустрічей у музичній
вітальні.
ДЕНЬ 3. «КАРАОКЕ У
МУЗИЧНІЙ ВІТАЛЬНІ»
МУЗКЕРІВНИК:
Сьогодні, прийшовши вранці на роботу, я знайшла в музичній залі листа від Феї
Музики. Вона запропонувала нам сьогодні веселу гру.
Ось у мене є карта,
яку Фея Музики залишила разом з листом. Нам залишилось тільки розгадати все, що в ній зашифровано.
Давайте
уважно роздивимося
цю карту. Звідкіля ми будемо розпочинати нашу мандрівку?... Так,
старт у нас від піаніно. І куди ми повинні рухатися?... Так, туди,
де є м’ячі. (Рухаються до кошика з
м’ячами).
Подивіться, а в
м’ячах стирчить якійсь конверт. Ой, та тут завдання для нас. Хтось
розібрав музичні інструменти на частини. А нам треба
зібрати їх в ціле.
*Проводиться гра «Збери пазли».
МУЗКЕРІВНИК:
Молодці, рушаємо далі. Дивимось, куди нам йти?... Так, будемо шукати музичні
дерев’яні палички. (Рухаються до вікна,
на підвіконні
знаходять
дерев’яні палички). А давайте трохи перепочинемо і пограємо у гру
«Зайчик».
*Проводиться музично-дидактична гра «Зайчик».
МУЗКЕРІВНИК:
Дивимось далі, наш шлях лежить до нотки. (Йдуть
по діагоналі).А де ж нотка? Давайте
пошукаємо? (Знаходять нотку під килимом).
Ой, а тут музичні
загадки! Давайте спробуємо їх відгадати.
*Проводиться гра «Відгадай музичну загадку».
МУЗКЕРІВНИК: Які ми
молодці. І з цим завданням ми впорались. Рушаємо далі. Наш шлях лежить до
квітки… А ось і квітка. Тільки вона не проста, а му-
зична.
*Проводиться музично-дидактична гра «Чарівна квітка".
МУЗКЕРІВНИК: А
тепер рушаємо до фінішу. І що нас тут жде? Так це ж все приладдя для караоке. Оце так
подарунок нам приготувала Фея Музики! Ну,
що, починаємо!
*Діти співають в караоке дитячі пісні.
МУЗКЕРІВНИК:
Сподобалась вам сьогоднішня мандрівка? Ми ще раз переконались, що з музикою жити
веселіше. Тож частіше співайте, танцюйте, піднімайте настрій собі
і всім навколо. А я з вами прощаюся до завтра.
Завтра нас чекає ще
одна цікава мандрівка у світ музики.
ДЕНЬ 4. «ВЕСЕЛО
ТАНЦЮЄМО».
МУЗКЕРІВНИК:
Доброго дня, дорогі друзі! Хто з вас не любить танцювати? Жодне свято не обходиться
без танців. І хай не всі вміють танцювати, але
безумовно одне –
краса танцю зрозуміла всім. Виявляється, що навіть птахи танцюють. (На ноутбуці включають відео). Чаплі танцю-
ють завжди велелюдно
і з запалом. А шуліка дуже мудро кружляє туди-сюди.
Найцікавіші танці в деркачів – вони збираються чередою
і влаштовують
справжній бал. Танець – хвилюючий і найпрекрасніший вид мистецтва,
бо не тільки відображає життя, а й сам є життям. А ще він виховує,
вчить культурі поведінки. Танці – це емоційна на-
солода. Вони
розвивають почуття ритму, виробляють правильну поставу, піднімають
настрій. Що виникло раніше – танок чи музика,
не знає ніхто, але
добре відомо, що танцює людство з давніх-давен під супровід музики
чи пісні. Тож ставайте в коло і розпочнемо
танцювати.
*Діти стають в коло і танцюють, повторюючи за дорослим
рухи.
МУЗКЕРІВНИК: Нам з
вами найрідніші українські народні танці. Вони народилися разом з піснею,
разом з нею зростали та збагачувалися. Пісня і
танок – це рідні
брат і сестра. В танцях є весняний подих вітру,
тепле лагідне літо,
багата осінь і холодна зима. Говорячи про
українські народні
танці, слід зазначити, що часто один і той же танець у різних
місцевостях може мати різні назви. Ось і такий
відомий нині
український танець як «Гопак», має інші назви – «Гоцак», «Козачок»,
«Тропак». Наші хлопчики ростуть справжніми
козаками, тому теж
пробують танцювати «Гопак».
*Хлопчики старшої групи виконують танець «Гопак».
МУЗКЕРІВНИК: Танці
отримують назви з різних причин – за якимось словом, що часто вживається в
пісні, під яку танцюють. Саме так виник чудовий
танець «Полька».
Наші діти дуже люблять його танцювати.
*Діти старшої групи виконують «Польку з хлопками».
МУЗКЕРІВНИК:
Танцювати діти розпочинають з самого малечку. Спочатку це просто різні рухи під
веселу музику. Вже пізніше рухи стають більш осоз-
нані. Ось і наші
найменші вихованці люблять таночок «Помирилися»
*Діти молодшої групи виконують таночок «Помирилися».
МУЗКЕРІВНИК: Діти
дуже люблять танцювати з різними атрибутами – з м’ячами, іграшками,
парасольками, брязкальцями, султанчиками, квітами.
Ось і діти середньої
групи вивчили таночок з парасольками.
*Діти середньої групи виконують «Танець з парасольками».
МУЗКЕРІВНИК:
Подивіться, щедра осінь подарувала нам такі різнокольорові
листочки. Діти дуже
люблять танцювати з цими листочками. Тож давайте вивчимо
гарний таночок. Дівчата, ставайте до мене.
*Діти разом з музкерівником виконують «Танець з
листочками».
МУЗКЕРІВНИК: А
тепер настав час пограти. Люди багато ігор вигадали на основі танцювальних рухів.
Тож і ми пограємо в деякі з них.
*Проводяться ігри «Ромашка», «Коробочки», «Природний
відбір».
МУЗКЕРІВНИК:
Танцюють діти і земля радіє, бо світить сонце і в цвіту усе.
Тож у землі майбутнє
є, надія, її війна страшенна не трясе.
Все мирно й тихо… І
танцюють діти.
Все так, як треба, і
життя іде, а на столі є хліб, як не радіти!
Ані війни, ні голоду
– ніде…
Танцюють діти –
серце завмирає, вирує в танці радість запальна. Нічого кращого у
світі не буває, як дитячий танець й чарівна весна.
*Діти разом з дорослими виконують «Танець танцюючих
каченят».
ДЕНЬ 5. «ОСЕНІ АКОРД
ПРОЩАЛЬНИЙ».
МУЗКЕРІВНИК: Добрий
день, дорогі друзі! Сьогодні ми знову зустрілися в музичній вітальні. І не випадково вона
перетворилася в осінню галявину. Ми з вами потрапимо в чарівний світ музики,
фарб, віршів. Для цього сядемо зручніше, і
музика віднесе нас далеко-далеко, в незабутній прекрасний світ чудес і
чаклунства. Слухайте і дивіться!
***(Діти сідають,
запалюються свічки, звучить "Сентиментальний вальс" П. І.
Чайковського).
***
Тихо-тихо поруч сядемо, входить музика в наш дім
У вбрані вона дивовижному, у різнобарвному, расписнім!
У вбрані вона дивовижному, у різнобарвному, расписнім!
І розсунуться раптом стіни - Вся земля видна
навкруги:
Пливуть звуки річкою пінною, тихо дрімають ліси і луги ...
Пливуть звуки річкою пінною, тихо дрімають ліси і луги ...
Вдаль біжать лісові стежинки, тануть в блакитний імлі...
Це музика кличе нас за собою в ці чудові осінні дні.
Це музика кличе нас за собою в ці чудові осінні дні.
Слідом за нею можем відразу в далеку дорогу
пуститися й ми,
І побувати в гостях у казки, і навіть у весни серед зими ...
І побувати в гостях у казки, і навіть у весни серед зими ...
Тихо-тихо поруч сядемо, входить музика в наш дім
У вбрані вона дивовижному, у різнобарвному, расписнім!
У вбрані вона дивовижному, у різнобарвному, расписнім!
МУЗКЕРІВНИК: Чи не правда,
прекрасна музика і прекрасні вірші?! Вірші допомагають нам зрозуміти музику,
почути, про що вона розповідає. Для вас прозвучала музика чудового російського
композитора Петра Ілліча Чайковського. А тепер послухайте ще один твір цього композитора.
*(Звучить
"Осіння пісня" П. І. Чайковського).
***
Осінь насупила брови,
стогне розкисла рілля,
Листя скидають
діброви, мов сиротіє земля.
Хмари пливуть
волохаті, ливень – суцільна стіна.
Плаче вікно в моїй
хаті, морок шибки пелена.
Ливнем полоскана нива стомлено в сон порина,
Лине похмурим мотивом
осені пісня сумна.
МУЗКЕРІВНИК: А про що нам розповіла музика? Що ви почули в ній? (Про осінь, шум дощу, пориви вітру,
шелест облітає листя). Яка за характером музика? (Задумлива,
м'яка, задушевна, співуча , ласкава, співуча, добра, плавна, красива, спокійна). Чому музика була сумна? Чи звернули ви увагу на те,
що в музиці ми мовби чуємо два голоси? Один – слабкий, він ніби намагається
злетіти, але одразу ж затихає. Знову злітає і знову падає. А другий голос
впевненіший – його короткі музичні фрази втішають і заспокоюють.
МУЗКЕРІВНИК: Поети теж оспівують осінь у своїх творах. Може, хтось згадає вірш про осінь? (Діти розповідають вірші про осінь).
МУЗКЕРІВНИК: Багато
митців люблять осінь і намагаються змалювати її красу: художники фарбами, поети
словом, а композитори – за допомогою звуків. На заняттях з малювання ви й самі
пробували зобразити осінь, і вам це чудово вдалося. Подивіться на ці
картини. Подумайте, які з цих малюнків
підійшли б до музичних творів, що їх ми сьогодні слухали. Чому? Ми ще раз
переконалися в тому, що музика може поєднуватися з віршами, вірші - з
картинами, і все це пов'язано між собою, висловлює один образ, підпорядковане
одному настрою. І все це музика! Музика звуків, віршів, фарб! Це все прекрасне,
що нас оточує! І під враженням всього побаченого і
почутого, щоб образ осені довше
залишався у вашій пам'яті, давайте намалюємо осінню
картину. А музика буде допомагати вам фантазувати.
(Діти під
музику Й. Шопена «Мелодія осені» малюють картину).
***
Осінь – де ти тепле літо, осінь –
де ти зелен ліс?
Осінь – все дощем омито, осінь – мокре все від сліз.
Осінь – листя опадає, осінь – стелиться туман,
Осінь – журавлині зграї в вирій відлітають десь за океан.
Сумно – холодно і сиро, пусто стало на полях,
Небо покривалом сіримоОпустилось низько і чіпляє дах.
Осінь – листя опадає, осінь – стелиться туман,
Осінь – журавлині зграї в вирій відлітають десь за океан.
Осінь – все дощем омито, осінь – мокре все від сліз.
Осінь – листя опадає, осінь – стелиться туман,
Осінь – журавлині зграї в вирій відлітають десь за океан.
Сумно – холодно і сиро, пусто стало на полях,
Небо покривалом сіримоОпустилось низько і чіпляє дах.
Осінь – листя опадає, осінь – стелиться туман,
Осінь – журавлині зграї в вирій відлітають десь за океан.
МУЗКЕРІВНИК: Я думаю, що осіння картина вже готова!
Ви сьогодні гарно попрацювали! А мені доставили величезну радість і
задоволення. І щоб ця картина ще довго радувала ваші погляди і нагадувала про
нашої зустрічі, повісьте її на саме видне місце. Я думаю, що
вона чудово прикрасить наш дитячий сад. Сьогодні ми з
вами побували в чарівному світі Краси і Щастя. І я впевнена, що вас не залишить
байдужими побачене і почуте. Може бути, хтось із вас, коли виросте, стане
знаменитим музикантом, композитором, поетом чи художником. А допоможуть йому в
цьому наші зустрічі в музичній вітальні. А поки ви ще діти, але дуже важливо,
щоб любов до прекрасного не проходила у вас ніколи. А тепер ходімо і повісимо
картину, щоб нею могли милуватися і насолоджуватися інші діти.
Комментариев нет:
Отправить комментарий